Jom Klik

Sunday, October 17, 2010

NO motif = cacamerba

Salam..............Morning cayang (^____^)



Hari ini memang takde topik tertentu,, aku hanye nak menconteng arang sikit kat blog ini..


Jam di desktop computer menunjukkan jam 17:03UK time..ini bermakne waktu Malaysia ialah 00:04 tengah malam.. Baru aje settled kan 1 keje - called support,,terminated job and bla bla bla...Emm now ,, wat to do ya.. Tadi jam 23:30 dah take my dinner and have a cup of Anlene Milk. Sebut lagi sekali... ape?? Ya Anlene berperisa coklat.. sungguh kurang enak..tapi nak buat camne kan,, orang2 yang tulang tak kuat cam aku dipakse minum minuman ini --->>>>





Ayat ni aku terpandang kat ANLENE web "Try dancing or walking to help maintain your bones"

Kalau dulu waktu awal2 20an yela rajin.. selalu jogging & lepak kat taman ,, kalau rajen jogging la ,, kalau agak2 malas aku just pijak batu2 reflexology tu jer.. (^__^) ..

Lokasi feveret: Tasik Pemaisuri

tapi sekarang

Lokasi feveret is katil = tido adalah aktiviti paling besttt ,, hehheeh

Dulu abes jogging aku ajak my lovely mum makan nasik lemak.. hahaaa selalu camtu dulu... so jogging + makan = takde perbezaan = menten = hahahaa bagus!!


 (ni gambar rajah waktu dulu kala, sekarang exercise tu tarik kua dah ^__^ )


So untuk kome2 yang malas sangat tu sekurang2 nyer Walking 30 minit sehari ok la untuk jage kesihatan untuk aku juge,,hahha.. hehee.. Tapi dulu aku suke lagi berlari dari berjalan (dulu la).. lagi2 larian 5km - 10km... hehhe.. syiokk beb.. tapi tak penah menang pun larian jarak jauh ni.. paling power pun tempat ke 20 jer.. :((( --->> sebab tu kot aku suke lari dari orang2 tertentu sekarang.. haha.. sampai penat gak la kekadang ..tettttt


Kalau cite bab jogging ni memang banyak sangat pengalaman nyer. Waktu kat U dulu mase jogging penah kene kacau dengan lelaki pervert,, terkejut giler kiteorang,, pe lagi kadar kelajuan bertambah la dari 10km/h jadi 100km/h ..haha... kalau time tu aku tak terkejut,, mesti aku dah tendang je moto mamat tu.. bengongggg tul!!


-------------------------------@@-------------------------------



Kalau cite bab dancing  lak ,, waktu zaman persekolahan dulu memang ade masuk kelas tarian - besttt !!! tapi mase tu malu2 lagi.. uishhh... so tarian ala2 sopan gitu,,


-------------------------------@@-------------------------------

Zaman2 belajar rajen la masuk itu masuk ini.. camping sane camping sini.. jawatan itu jawatan ini.. jangan tak tau dulu aku pengawas yang paling tidak ditakuti.. hampeh jer.. orang pengawas garang,, ni sopan sangat,, sampai takde orang takut langsung!!


 (bergambar bersama dengan kawan2 baik  ^__^ )


Tapi sekarang zaman kemalasan,, zaman berubah,, hidup pun berubah.. aku tak la sesopan dulu & aku pun memang tak nak jadi sebaik dulu sampai senang dipijak2.. Bab kata Victor Frankl yang kata2 nye selalu ade kat fb aku "When we are no longer able to change a situation, we are challenged to change ourselves" - now I'm challenge myself -- hehee


Tapi bukan bermakne aku nak jadi jahat. Cume aku nak berubah sikit je supaye aku tak mudah diperlekehkan. Jangan anggap aku senyap jer aku terime je pe yang jadi,, cume aku malas nak layan bende2 yang tak mendatangkan faedah buat aku.. heheheee..


Lagi2 ayat yang selalu dok terpapar kat fb aku jugak "kite boleh berubah kalau kite mahu..kite mungkin pernah membuat silap & mungkin kite pernah tersalah langkah tapi DIA beri kite jalan & ruang untuk kite berubah"


Opsss... continue sikit.. aku p break tadi.. makan lagi.. giler la..tadi dah makan,, ni makan lagi!! Ok la sekarang jam menunjukkan 21:58UK@04:58Msia.. so kite berhenti disini .. salam bertemu kembali...



Nota kakitangan:  Make a point, stand up straight, go forward with it, and defend your principles - Jadikan kepercayaan pada Allah itu sebagai perisai diri daripada kehancuran




No comments:

Post a Comment