Jom Klik

Sunday, July 25, 2010

Aku Terima Nikahnye ??


Salam ukhuwah

------------------------------@@------------------------------


Aku terima nikahnye.......




------------------------------@@------------------------------



Emmm biase dengar ayat kat atas? Mesti penah kan.. tetibe datang idea nak menaip sebab tadi lepas abis keje dok lepak dengan rakan2 sekerje... hahah.. bukak pulak topik kawin, rumah tangga, bla bla blaaa...

Oleh sebab malas nak membebel panjang & aku belum masuk alam2 perkahwinan ni & aku lum paham sangat selok belok nye,, jadi aku come out with kate2 dibawah (dulu aku rajin buat puisi & lirik lagu,, jadi asah otak balik la kirenye ni..hehhehe)



aku terime nikahnye
segale maksiat2 kalau ade
tehapus dah
setan2 kiri kanan tak leh gode dah
sah dah pun sekarang
betul ke begitu?

aku terime nikahnye
aku terima kamu seadenye
dan kamu terime aku seadenye
aku suami kamu
kamu isteri aku
betul ke begitu?

aku terime nikahnye
lepas kenal kamu sikit punye lame
mase bercinte
kamu gembire aku gembire
kamu sedih aku sedih
kamu tak cukup duit aku tong2
aku tak cukup duit kamu pun tolong
adik kamu @ adik aku ade masalah kite same2 tolong
betul ke begitu?

aku terime nikahnye
lepas lame asyik dating & kehulu kehilir same2
tapi baru kini kite berumah bertangge
dirikan masjid bak kate orang
kongsi segale bawah satu bumbung
takyah dah dating2 bawah pokok
semo pintu maksiat insya'allah tutup dengan rapatnye
betul ke begitu?

aku terime nikahnye
baru jugak berape minggu
kamu kenal aku luar dalam
aku kenal kamu begitu jugak
mule la bertekak2
kalau tak puas hati nak membentak tak sudah
dulu nak kongsi2 semo masalah
kini semo nak simpan tarik muke tak bersalah
aku penat & lelah
kenape kini nak betoleransi susah
dulu dating2 hari2 senyum ketelinge tak leh blah
betul ke begitu?

aku terime nikahnye
sebenar bukan lafaz ayat yang mudah
walaupun ayat short je
ade menggigil sampai lafaz berkali2
jadi ingat la jangan ambil mudah
aku kene terime kamu seadenye kamu
kamu pun same juga
kite kene lah share..sharing is caring kan
jangan kamu ade masalah asyik kawan jadi tempat tumpah darah
aku kat rumah asyik marah2
dah kamu tak nak kongsi masalah
jangan marah sikit jatuh talak
kalau dah sampai 3 kali talak, sape nak jawab kalau hati mase ade
de pulak yang giler talak
ishhhh,, sabar kene banyak,, jadi fikir2kan
jadi kite fikir betul2 sebelum lafaz akad nikah
sebab bukan nak hidup same2 sehari dua & sudahnye pecah belah
nak hidup bersame sampai ke syurge insya'allah..  :)
betul kan begitu?



nota kakitangan: insya'allah aku akan terime kamu seadenye,, harap kamu pun begitu.. walau banyak halangan insya'allah kalau kamu ikhlas aku pun ikhlas segalenye akan bermule dengan lafaz "Aku terime nikahnye...."

No comments:

Post a Comment