Jom Klik

Saturday, July 03, 2010

Secebis hidup aku hari ini

aDear friend,,

salam kengkawan.. pe kaba hari ini.. mood ade baik ka??? mane ang semo ni... menderam yg aku mintak tak de pun bagi.. pe la..

hari ni jadual agak full. Aku memang nak full kan jadual aku,, kalau leh tak nak bagi mase untuk aku sorang2 sebab aku akan melayan perasaan nanti..

Pagi2 before subuh dah bangun. Tapi punye la berat tulang, aku dok berguling2 atas katil sampai azan subuh. so buat ape yang patut.... next continue balik guling2 atas katil sampai tunggu phone berbunyi (hehheheheh)

Then agak2 dah puas berguling kul10 lebih bangun.. buat pe yang patut then kul11 p buat maintenance kete & tukar segala bende yang patut. Aku bukan tau sangat pasal kete. So kalau orang tu kate tukar & budjet de sikit, aku ikut kan aje...

Kul12lebih pecut p TPM tempat aku keje sebab dah janji lunch dengan Nik hari ni, tak sampai 10minit drive dari kg. cheras baru ke TPM. Aku tengah tension so drive laju2 adalah terapi yang terbaik. Uik tapi ang jangan ikut, tak baik untuk keselamatan ang..hahhahaha.. sebenar nye aku dah bertaubat bawak kete laju2 ni sebab dah 2 kali accident & banyak kali nyaris2 nak accident. Tapi aku tak tau la lately tabiat buruk aku kembali.. :))) aku akan bertaubat balik lepas ni..heheh

Kiteorang p station one kopitiam. Layan jugak makan steak + kiwi juice. Makan kenyang2 & puas2 sampai ketekak makanan tu. Kengkawan ni jugak terapi untuk hilangkan stress ok. paham tak??

Pastu aku nampak la satu kete ni, kete mainan la. lawa siut. So aku beli la. nak letak dalam kete aku nanti. aku tak tau la akhir2 ni aku main beli je ape aku nak walapun duit tu kene simpan sebenanye. nak buat macam mane kan. tu salah satu terapi untuk aku bile stress.

--------------------------@@-------------------------

Maintenance dah, date dengan Nik dah ... then sampai umah date dengan my lovely mum pulak. sebab dah janji nak bawak p kedai tudung HAJRA before balik Johor lewat petang ni.. Aku macam biase la, budjet2 teman mak je,, tapi aku pulak yang lebih.. aku memang dah plan tak nak beli pe2 bulan ni, tapi dari hari tu aku asyik beli membeli je.. sebab ini pun salah satu terapi untuk release tension... tapiiiii nanti akhir bulan merungut duit abis la, simpanan takde la.. hahha.. so kepada bakal suami aku PERINGATAN!!! pandai2 la ye, jangan buat aku pressure, nanti abis duit ang aku buat shopping..

 Aku nak color lain sebenarnye,, tapi dah abis la!! 

comel kan,, aku tak leh tul tengok baju baby ni. comel siutt!! aku amik yang paling simple.

--------------------------@@--------------------------

Tadi aku singgah jalan TAR + Masjid India. Biase la cuci mate. Then mase aku dok usha2 baju, abg kedai tu tanye "blaja lagi ke" aku cakapla keje dah. Then dia tanye "lagi umo bape" aku cakapla 26thn... mamat tu tul2 tak caye.. dia kate "ingat 18 tadi"; huhhhh ayat2 biase, ade ke muke macam aku kate 18 (perasan kejap la aku). Abg tu umo dia 25...opsss 25, so bukan abg la. mule2 aku panggil abg sebab muke matured giler.. so sekarang tuko la..adik..hahahhaha

Pastu sambung jalan2 lagi nampak ramai pakcik2 makcik2 yang kurang upaye, menyanyi, jual tisu dsn. Aku respect jugak kat pakcik2 & makcik2 ni. Sekurang2 nye dorang bekerje. Tak macam setengah2 orang yang cukup sempurna kejadiannye tapi malas nak keje.

Then aku nampak pakcik2 & makcik2 yang dah tua. Suami dia pegang pinggang dia. Owh romatiknye. Yela orang zaman sekarang lain. Mase bercinte pegang tangan tu macam gf/bf nak lari je. Kalau dah kawin & makin tua takde makne nye nak pegang2 tangan... betul3xx..

--------------------------@@-------------------------

Sob3xx (sedih) aku tinggal sesorang sekarang. Family aku lewat petang tadi balik Johor. Aku tak leh ikut. Esok nak keje (sob3xxx). Tapi takpe2 aku leh layan emosi malam2 macam ni...ahakzzz (baru tadi kate taknak sorang).

Ok la nanti aku sambung lagi. Nak p cari something untuk dimakan. Lapar pulak.

Selingan..
Tinggalkan ang semo dengan lagu ni. Aku gak tujukan lagu ni khas for someone dengan ucapan khas "thanks penah buat saye happy"

Hati Yang Kau Sakiti (Rossa)

Jangan pernah katakan bahwa cintamu hanyalah untukku
Karena kini kau telah membaginya
Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis… membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis… melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah disakiti

Maafkan jika memang kini harus kutinggalkan dirimu
Karena hatiku slalu kau lukai
Tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
Ku hanya bisa mengatakan apa yg kurasa

Ku menangis… membayangkan
Betapa kejamnya dirimu atas diriku
Kau duakan cinta ini
Kau pergi bersamanya

Ku menangis… melepaskan
Kepergian dirimu dari sisi hidupku
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yg telah kau sakiti

Ku menangis…
Harus slalu kau tahu
Akulah hati yang telah….
Kau sakiti

Terlanjur cinta


Waktu bergulir lambat
Merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam
Menjadi sebuah dilema

Mengertikah engkau
Perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis
Tetes embun membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

Reff:
Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah kuberikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurang ku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta, aku tetap cinta

Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

No comments:

Post a Comment