Jom Klik

Friday, July 02, 2010

Benci tukar sayang??

Allo allo...salam bertemu kembali.. malas jugak nak menulis berape hari ni..huhuhhhh (tak baik sungguh,, baru nak mulekan entry dah mengeluh,, asyik mengeluh jer) 

Wahai mood ku kemanakah kau lari, cepat2 la kembali..Uik kengkawan bagi la menderam untuk kembali kan mood...

Tahukah ang semo bahawase nye cik haisa tengah menaip dengan mulut muncung kedepan, muke mencuke giler babas!!! Sorry la ye kalau aku asyik melepas geram kat entry kali ni.

Waktu2 macam ni aku betul2 rase nak punch someone... dulu mase kat U best gak. Masuk silat,, bile mase latihan boleh betul2 lepas geram. Boleh menendang menumbuk...huhuuuu heaven nye... best giler..

Ade tak sesape nak bagi aku tendang tumbuk dia kuat2,, sepak pun jadi la!!!!! tolong!!!!!

Untuk pengetahuan ang semo aku tengah OT kat team lain sekarang.....makkkkkkk nak balik!!!! tapi tak leh............... duit punye pasal aku keje la jugak..huhhhhhh (mengeluh lagi,,,,teruk tul ang ni haisa,, aku bukan pe aku tul2 rase nak punch someone sekarang)

Ok anak2 hari ini cik tok puan haisa nak cakap pasal benci kemudian tukar sayang.. Aku tak penah terfikir nak cerite topik ni. Tapi berape hari lepas aku dengar kat radio pasal tajuk ni. So why not kite share sikit.

Kisah 1
Pengacara: sape yang awak benci
Ina: saye ade sorang cousin, entahlah tak tahu kenape benci tul saye tengok muke dia. Kalau dia datang rumah saye, saye siap baling2 beg.. 
Pengacara: kenape awak benci sangat dia?
Ina: entah la,, memang tengok muke dia je dah membencikan. Nak dipendekkan cerite mak saye kate saye dah cukup umur untuk kawin, saye pun mase tu malas cari calon, jadi mintak mak carikan. Adusss,, skali calon yang mak saye cari ialah cousin yang sy benci sangat tu. Mase nikah sorang pandang kiri sorang pandang kanan.
Pengacara: so sekarang tak benci lagi?
Ina: mesti la, sekarang kalau sehari tak pandang tak boleh :))

Kisah-ke2
Adik saye cikgu praktikel..dia kate selalu kene buli dengan sorang cikgu lelaki ni kat sekolah. Setiap kali balik umah mesti ade je mengadu pasal cikgu tu. Tapi alih2 sekarang dah betunang dan dah nak kawin..

Kisah-ke3
Plus minus macam cerite kat atas jadi aku malas nak cerite,, sebab aku betul2xx fikir nak punch orang ni.. eeeeeeeeeeeeee...........geramnye.. eh eh aku bukan tak nak cerite sebab tu sebenarnye. Tapi sebab pusing kanan pusing kiri, kisah nye lebih kurang.. benci kemudian bertukar jadi sayang.. bagi aku ni perkare normal

Hari tu aku dengar Datuk Fadzilah Kamsah kate, mengikut kajian dia 30% dari orang yang mule2 benci ni bertukar jadi sayang dan bersame.. maksud aku bersame tu.... couple, betunang, berkahwin, dan termasuklah beranak-pinak

Tu la kan. Sebab tu la aku tak pernah benci sangat kat sesape. Tak suke tu ade la. Tak same kan (hahhahahah....gelak besar punye)

Aku kekadang de jugak kawan2 cakap macam ni kat aku (maksud aku gaduh2 nanti kawin) sebab aku slalu gaduh dengan beberape orang kawan2 lelaki ni.. Tapi kiteorang kawan baik pe cume slalu gaduh.. biase la kan nyakat menyakat. Tapi bagi aku tu lain, ni gaduh2 tapi kawan bukan benci. Lain sangat tu. Bagi aku kawan is kawan.. not more then that. Sebab aku pernah berkawan then couple dengan kawan aku tu. Seriously memang lagi best mase kawan. Then aku pernah kenal few days then couple, pun tak best jugak... (hahhaah ar tu dua2 tak best.. pe yang ang best cik haisa oi)

Ok2 kite beralih kepade topik kita balik..

Jadi kepade sesiape yang agak2 dia ade benci sangat kat seseorang tu, ang jage2 la, ade kemungkinan tu la bakal suami/isteri ang (hahahhahahahah)

Tapi ang perasan tak, memang ade setengah2 orang yang memang muke dia semulajadi buat kite jadi benci (huhhh tak baik sungguh camtu, macam mengutuk kejadianNYA  je). Aku pun pernah jadi macam ni. Tapi sekarang tak dah,, aku susah sangat nak benci orang sekarang. Aku cepat sangat maafkan orang. Ade kawan2 aku kate aku naif. Aku bukan naif la cume marah lame2 ni buat hati aku bertambah sakit. Tapi ade pengecualian buat orang2 tertentu. Aku mungkin maafkan ang tapi nak suke tu x de la makne nye lagi!!

Jadi moral of the story jangan benci kat orang lain kalau kite lum kenal orang tu betul2.

Tapi ye la kan nak buat macam mane, kalau orang tu dah buat sesuatu yang menyakitkan ati, mahu kite tak benci.. tapi aku rase ni kes lain. sebab orang tu yang salah. Kes yang aku cerite kat atas ni kes orang yang benci orang tanpa sebab.

Ok la kite sambung di lain mase aku dari pagi menaip entry ni baru siap,, yela sambil bekerje aku menyelam sambil2 tu aku menaip entry jugak...hahha...ok la dah nak balik keje..best nyerrrrrrr..........daaaaaaa

No comments:

Post a Comment