Jom Klik

Sunday, June 20, 2010

Aku penah bermimpi

Aku memang kaki mimpi,, segala macam mimpi penah ade,, tapi kebanyakan bila mata celik jer semo lupe..

Tapi aku bukan nak cakap pasal mimpi2 tu,,, sebab kalau cite x abis 1 ari.. so aku nak cakap pasal impian aku masa aku blaja2 kat U dulu.. mase tu aku dah de kekasih,, bak kate mak aku,, boyfren.. so mase tu memang aku dah plan2 dah.. abis diploma umo 21 tahun ~


Then lepas dua tahun boyfren aku kumpul2 duit aku leh ~

Then genap je umo aku 24 tahun leh la aku ~


Masa tu aku fikir kawin lambat nanti dapat anak lambat... dah tu bila dapat anak lambat.. anak kecik lagi aku dah tua tapi still kene keje membanting tulang 4 kerat... so aku tak nak la..
 So kalau aku kawin umo 24 tahun,, sebelum umo 50 tahun anak aku dah abis blaja,, so aku leh relax,, p continue ~


 Tapi sekarang umo aku dah 26 tahun,, so tadi aku kata umo 24 tahun nak kawin kan..so patut aku dah de ~


Tapi sekarang...hehheh aku masih~


 Tapi aku ok jer,, sebab

1- aku lum sedia (Ye ke cik Haisa, lum sedia ke,, takde calon ~ uik kan same tu,, ang jangan nak mengata ye...)
bak kata sorang lagi kawan aku yang dah kawin  & ada anak...dia kata "kalau ang lum sedia jangan kawin, kalau ang belum puas hidup bujang jangan kawin,, ang beli pe ang nak dulu baru kawin...sebab lepas kawin keutamaan dah berubah...." so aku ikut cakap dia la ni....
2- duit aku lum banyak...(alasan baik punya)
3- kekurangan lelaki (kurang ke,,, ang memilih... ~ tul la memang kurang,, aku tak tipu)
4- tapi aku senang je,, bila tiba masa nye aku kawin la ,, pendek kata jodoh lum mai... ahakzzz... so tak payah sedih2,, boyfren takde pun takpe,, terus cari suami.. (okeh???)

Selingan
Seorang teman pernah berpesan..
"Kadang² Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
kemana hilangnya sinar..
Rupa²nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

So aku tengah tunggu pelangi aku la ni.... :) ok la dah azan subuh... so faham2 la ye... salam bersambung kembali .......

1 comment:

  1. Mimpi dan Impianku xpernah bersatu menjadi realiti..
    Mimpi dan Impianku xpernah bersatu menjadi fragmen2 dan bait2 lagu nan indah..
    Mimpi dan Impianku xpernah bersatu menjadi
    tempat persinggahan utk ku beradu..
    Ianya cumalah angan2 yg tidak akan mampu di olah menjadi sebuah kisah2 indah..
    NAMUN..aku bersyukur kerna Mimpi dan Impianku itu menjadikan aku lebih tabah utk mengatur langkah..dengan doa2 mengiringiku..dengan harapan2 mendampingiku..aku mampu berdiri tanpa di ganggu oleh Mimpi dan Impian yg tidak pernah akan dtg itu..bak pepatah org2 veteran..
    "jgn di kenang yg telah lalu..kerana ia menyakitkan..jgn di kenang yg akan dtg kerana ia xmungkin kan dtg..lalu ingatlah hari ini..kerana mungkin kita menemuinya sekejap lagi"..

    akhir kalam..renung2kan..dan jgn termenung ajer...

    ReplyDelete