Jom Klik

Sunday, June 27, 2010

Menunggu membuat pilihan -Part 1-

Aku penah gak ter pk berape banyak agaknya masa aku habis untuk menunggu dan menunggu.

Ang semo pun same kan????

Tunggu bus, tunggu hujan turun, tunggu bila gaji nak naik lagi + bonus, tunggu si dia yang tak sampai2 ni (rase nak cepuk jer)... dan tunggu my mr rite, tak pun tunggu bila bulan nak jatuh ke riba.

Bak selalu orang kate penantian sebuah penyeksaan. Bukan orang lain je berkate2,, aku pun same...
Bukan setakat sekse, semua perkataan2 dalam kamus dewan bahasa yang menyakitkan semua ade.. sakit hati, sakit jiwa, makan ati, makan dalam (aku ni pepandai je,, ade ke dalam kamus dewan bahase???)

Dulu aku banyak menunggu dan menunggu,, dari soal hidup sendiri, soal kerjaya dan lebih2 lagi soal hati. Banyak kali jugak hati kene soal tapi aku sampai sekarang pun tak de jawapan. Hati aku ni satu hal tak penah nak bagi jawapan yang betul!!!!!

Dulu penah gak aku tunggu someone bertahun tahun tahun tahun.......................sebab.......

I try to talk to you, but I don't know what to say. I am afraid you don't want me to say anything. So I don't. But inside of me there are words waiting to come out. And tell you how I feel-like how I miss you. And how I love you despite my broken heart. And how I need you in my life.  And especially how much I want you. But those words may forever stay in my heart-locked inside. Sometimes I wonder if there are words locked inside you too... but I'll never know.....
(peduli la ang nak kate aku jiwangz @ diawangan2 ke,,, dalam hati ade taman ke,, whatever...)

Ar tu dah penat menunggu aku tanye diri aku sendiri sampai bile nak tunggu???

Jadi aku bagi diri aku dua pilihan:
(1) menunggu seseorang yang aku cintai???
(2) mencintai seseorang saat ini dengan setengah hati???

So sebab mase tu akal aku tak bape nak panjang aku buat pilihan kedua...lagipun penat maaa menunggu...

Tapi kalau ang semua jadi aku ape pilihan ang?? Ang rase betul ke pilihan aku??

------------------------@@------------------------

Mesti ang semo de jawapan yang berbeze2 kan. Sebab ape pun keputusan ang, tak semesti membawa kebahagian dan ade kemungkinan buat ang bahagia sampai akhir hayat. Hidup ni satu perjalanan yang takde hentinye sampai la ang menarik nafas yang terakhir. Setiap orang yang ang nampak bahagia mesti ade duka disebaliknye. Dan kalau ang penah sengsara mesti 1 hari akan temui kebahagian. Tapi bila??? (tungguuuuuu)

 ------------------------@@------------------------

Aku finally tak kekal dengan pilihan kedua,, sebelum ni aku slalu pk pilihan aku mase tu salah,, tapi sekarang aku pk takde yang betul atau salah, semua tu adalah perjalanan hidup yang mematang aku (walaupun sampai sekarang aku rase aku lum cukup matang). So aku just continue hidup aku menunggu dan membuat pilihan. Kekadang aku tak nak buat pilihan, sebab memilih ialah perkare yang sangat2 susah bagi aku. Tapi nak buat macam mane kan, kalau tak buat pilihan macam mane nak teruskan hidup. Jadi buat je pilihan, kalau pilihan ang salah mesti ade hikmah disebaliknye. kalau pilihan ang betul, alhamdulillah.

------------------------@@------------------------

Mungkin ade orang nampak aku macam budak baik2 je kan (perasan sesekali ape salahnye). Tapi kita manusia biase, tak sempurna mane. Aku jugak macam ang semua salah, buat silap, terpesong sane sini,,, tapi ape pun yang jadi aku tak penah lupe yang slalu merenung kita dari atas.

Ada orang penah berkata "Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan, telah ramai kapal karam didalamnya. Andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup in"

Tapi sekuat manekah iman dan takwa aku??? aku pun tertanye2???

Jadi walaupun sekarang aku belum dapat memperbaiki diri aku sepenuhnye, aku tetap cube sedikit demi sedikit.

Eh eh ... macam lari topik sikit jer...
------------------------@@------------------------

Ok la kite sambung balik pasal "aku menunggu dan membuat pilihan". Sekarang zaman berubah,, walaupun aku berubah sikit tapi ape yang penting aku tetap aku. Aku masih seorang yang susah membuat pilihan jadi sekarang aku masih menunggu untuk membuat 1 pilihan???

Apakah pilihan tu??? tunggu bila aku ade keputusan okeh??

------------------------@@------------------------

Selingan

Dok usha2 pakcik google tadi jumpe satu lirik yang macam best bunyi dia...layanzzz....Lagu nyayian Padi ~ Menanti Sebuah Jawaban


Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu
Seiring jejak kakiku bergetar
Aku tlah terpaku oleh cintamu
Menelusup hariku dengan harapan
Namun kau masih terdiam membisu

Sepenuhnya aku...ingin memelukmu
Mendekap penuh harapan...tuk mencintaimu
Setulusnya aku...akan terus menunggu
Menanti sebuah jawaban tuk memilikimu

Betapa pilunya rindu menusuk jiwaku
Semoga kau tau isi hatiku...
Dan seiring waktu yang terus berputar
Aku masih terhanyut dalam mimpiku

Aku tak bisa luluhkan hatimu
Dan aku tak bisa menyentuh cintamu

1 comment:

  1. menunggu dan penunggu..menanti dan penanti..mencari dan pencari..biar apa pun alasan yg di beri namun..pilihan di tangan anda..jika anda berkata "apa kata surveyyy"..itu bukan pilihan anda..jika anda berkata.."keputusan sy muktamad"....jalaludin hassan akan berkata.."anda pasti"..so utk itu lebih baik kita menjadi seorang yg cuba mencintai sepenuh hati..kerna klau setengah hati..takut setengah lagi bagi kat org lain plak..dh jadi 'cinta tiga segi'..nasib baik setengah tu..klau suku hati..lagi masalah..hehe..apa2 pun 'gud luck'..and keep trying..

    ikhlas..
    insan yg ada 1 hati 1 jiwa 1 nyawa 1 cinta ..yg paling pntg...1 Malaysia...
    ( lari topik ker...sory..terlebih sudah tulis )

    ReplyDelete