Jom Klik

Sunday, June 20, 2010

Diet cara cik Haisa

"buat pe nak diet2,, makan jer pe ang nak,, nanti kalau dah tak boleh makan nyesal pulak..."
(macam penah dengar je ayat ni...hehehhe)

For me senang je,, makan bila lapar & jangan makan bila kenyang.. senang kan..
"cakap senang cik Haisa oi,, ang tu kurus,, makan pe pun tak naik..bla2xxx...."

Kurus ke???












Berat aku senang naik & senang turun tapi aku rasa aku leh maintain sebab aku makan bila nak makan,,, tak kesah la 2-3 pinggan nasi sehari ke,, tapi bila time aku tak nak makan aku tul2 tak makan...

Aku hanya ber diet bila perlu.. tinggi aku lebih kurang 157cm berat ideal aku tak patut melebihi 54-56kg (kalau tak silap la,, sebab lama tak kita bmi) Tapi kalau ang nak tengok berat ideal ang @ kira2an yang lain ang,, leh cuba lawat web ni:


kalau agak2 berat aku lebih 51kg, bila kat perut de 2-3 spear tyre, paha dah banyak sangat lebihan isi & bila kat tepi2 lengan ade isi2 yang tidak diperlukan.. ha!!! ni la masa nye untuk aku ber diet.. diet aku senang jer..

1. Jangan makan nasi.. aku suke giler makan nasi,, kalau sehari tak makan nasi rase macam hilang 1 nikmat
2. Tak pun makan nasi 2-3 kali sehari tapi kuantiti nye 2-3 suap je
3. Buat sit-up (sebenarnye aku jarang slalu buat sebab rajin malas)

4. Skipping
5. Jogging bila perlu (aku memang tak rajin...)

Jadi pe macam...senang kan.. tak pun susah sangat, ang banting tulang je kat sawah ke,, bekebun ke,, hhahaha...

Tapi aku memang de kawan yang berat dia 175kg then dalam masa 2-3 tahun tak silap berat dia turun 54kg.. tanpa ubat diet..


Mengikut cerite dia dia hanya diet nasi,, mula dia hanya kurangkan kuantiti nasi, then selang sehari makan nasi, then selang 2-3 ari,, then 2-3 minggu.. sekarang dia makan nasi sebulan sekali.. (tapi kalau aku la,, huuuu tak leh.. mati kebulur aku kalau tak dapat nasi)

Apa2pun diet la cara yang betul ok.. renung2kan dan selamat beramal...(lagi sekali guna ayat orang...haha)

No comments:

Post a Comment