Jom Klik

Monday, June 14, 2010

Salam/Hi,

Sekarang kul 23:28.. dah few days bad mood,, nasib de member2 & colleague2 yg suka buat lawak...menyakat org..hahha..so leh la happy2 sikit walaupun kat dalam ni panas jer.. thank u to each &; every one of u... muahhhhzzz...sori ye walaupun tak leh nak bg tau masalahnya tapi bile korang jd peneman cukup dah :)

Kadang2 kawan2 lg best dr bf/gf sebab bile kita susah ati dorang lagi care dr bf/gf..menjadi kawan yg baik bg sy tak semesti tahu everything walaupun sepatutnye cmtu. Ada org kata jangan kawan dengan org yg de sifat2 tak baik..contoh kalau kita tak merokok then kawan kite merokok,, kita akan tepengaruh.. walaupun ada kebenarannya, sy tetap kurang setuju.  Sebab kita masing2 dah dewasa dan patut tahu fikir baik buruk.. ingat kita baik sangat ke nak cakap org camtu..bagi sy senang jer, kwn la dengan beribu2 org pun..mane kita rase sifat2 dorang yg baik kita cuba ikut or jadikan iktibar,, mane yg tak baik, tak payah la ikut..pe susah..
Ok dah alang2 cakap pasal kawan2 ni,, nak share sikit ciri2 kawan yg baik bg saya,,tapi mane yg rase tak betul..betul2 kan la...komen jer..tak kisah pun...heheh:

~ kalau kita buat baik, kawan pun akan lindungi kita
~ kawan akan dorong kita kearah kebaikan & kejayaan
~ kalau kita perlu bantuan, kawan akan tolong kalau mampu
~ kalau kita hulur kebaikan, kawan akan terima dengan baik
~ kawan akan hargai kebaikan/bantuan kita
~ kawan akan tegur bila lihat ada yg tak baik pada kita & kawan akan menutupnya & tidak bercerita sana-sini (tapi nak tegur kene de cara , kalau tak de pulak yg tersinggung nanti)
~ bila kita tiba2 diam jer kawan akan menanyakan kesusahan kita (sbb kdg2 kita de masalah tapi segan nak mintak tolong)
~ kawan akan cuba tenangkan hati kita bila kita dalam kesedihan @ kesulitan..sekurang2nya jadi pendengar setia kalau tak mampu nak tolong
~ kawan akan bantu kita kalau kita rancang something
~ kalau kita beselisih faham dengan kawan, slalunya kawan akan mengalah demi kepentingan persahabatan..walaupun kadang2 nak lawan jer (hehheee)
~ kalau kita cakap/becerita sesuatu, slalunya kawan akan mengiyakan aja...
~ kawan jugak bg kita pinjam bahu utk kita sandar @ peluk kalau kita tengah sedih (tapi kdg2 dh besar2 malu nak peluk..tak pasal2 de pulak org kate lesbian @ gay..hhahhaa...

Akhir kata dari saya kawan leh membuat kita bahagia dan juga merana..jadi pandai2 lah..

Msg :) -> To all my dear friend "i love u all" walaupun ada yang lama tak keep in touch, walaupun jauh beribu batu, bak kata pepatah jauh di mata dekat dihati...selamat malam...

No comments:

Post a Comment